
Bruikbare inzichten over person-based advertising
Je hebt meer leads dan je denkt
Stel je eens voor dat een potentiële klant op je advertentie klikt, 120 seconden op je bestemmingspagina doorbrengt en je website twee keer per week bezoekt. Deze persoon is echt geïnteresseerd in je aanbod. Helaas zou je er niets van weten. Deze gedragsgegevens blijven meestal in de donkere trechter, omdat je deze potentiële klant niet kunt identificeren.
Ultrah gebruikt bij Person Based Campagnes gedragsscores om “sales ready” prospects en accounts te onthullen die je anders niet zou hebben opgemerkt.
Dit scoremodel is gebaseerd op de gedragsgegevens van persoonsgerichte advertentiecampagnes. Ultrah volgt en scoort het online gedrag van elke beoogde persoon. Een hoge score laat zien welke mensen en accounts de meeste interesse hebben getoond in je productaanbod, en kan dus worden doorgegeven aan het verkoopteam.
Elke engagement telt
Advertentievertoningen, advertentieklikken, paginabezoeken en actieve tijd die op de pagina wordt doorgebracht, zijn allemaal belangrijke signalen dat je prospect geïnteresseerd is. Persoonsgerichte advertenties onthullen deze gedragsgegevens door je te vertellen wie je advertentie heeft gezien, wie erop heeft geklikt, wie je bestemmingspagina heeft bezocht en wie er langer dan 15 seconden actief op is gebleven, zelfs als de persoon zijn contactgegevens niet heeft achtergelaten via een vorm leiden.
Er zijn persoonsgebonden en account gebonden scores:
De persoonsgerichte score is gebaseerd op de advertentie betrokkenheid gegevens voor één specifiek individu.
De account gebaseerde score zijn gegevens die zijn samengesteld uit de persoons gebaseerde scores van alle personen die aan de account zijn gekoppeld.
Zo wordt het berekend:
Gedrag | Persoonlijke score | Accountscore | Uitleg |
Clicks | 2 | 1 | Elke klik op de advertentie voegt 2 punten toe aan de persoonlijke score en 1 punt aan de accountscore. |
Bezoeken | +2 | +1 | Elk bezoek vanaf de advertentieklik naar de bestemmingspagina voegt 2 punten toe aan de persoonlijke score en 1 punt aan de accountscore. |
Engagements | 15″+0 30″+2 60″+4 120″+6 | 15″+0 30″+1 60″+2 120″+3 | Dit houdt rekening met de tijd die een persoon besteedt aan het lezen/browsen van je bestemmingspagina. Als je bijvoorbeeld 30 seconden op de pagina hebt doorgebracht, worden 2 punten toegevoegd aan de persoonlijke score en 1 punt aan de accountscore. Wanneer de tijd doorgebracht op de pagina verdubbelt, worden +2 punten toegevoegd aan de persoonlijke score en +1 voor de accountscore. |
Snelle clicks | 2 | 1 | Als targets geïnteresseerd zijn in je bericht, reageren ze er vrijwel direct op. We voegen een score toe als een persoon op een advertentie heeft geklikt nadat hij deze minder dan 5 keer heeft gezien. |
Directe bezoeken | 3 | 1.5 | De maximale dagelijkse score voor meerdere directe bezoeken is 3 op persoonlijk niveau en 1,5 op accountniveau. |
Additionele bezoeken | 2 | 1 | We voegen +2 toe aan de persoonlijke score en +1 aan de accountscore als uw doelgroep extra pagina’s heeft bezocht na de eerste klik of direct bezoek. |
Impressies | 2 | 1 | Elke keer dat een persoon uw advertentie ziet, wordt 0,1 punt toegevoegd aan hun persoonlijke score en 0,01 punt aan hun accountscore. Er is een maximum van 2 punten voor de op vertoningen gebaseerde score. |
Doelen bereikt | 6 | 3 | Als je conversietracking implementeert op je bestemmingspagina(‘s), zullen we doeltreffers bijhouden voor de bezoekers die afkomstig zijn van Ultrah advertentiecampagnes. Een klik op de CTA-knop kan bijvoorbeeld een “doelpunt” zijn. Een doelpunt voegt 6 punten toe aan de persoonlijke score en 3 punten aan de accountscore. |
Scores vervallen in de loop van de tijd
De score wordt gecorrigeerd voor verval. Het effect van advertentievertoningen en klikken neemt in de loop van de tijd af (bijvoorbeeld: in 7 dagen is een advertentievertoning 0,05 punt waard in plaats van 0,1, en over 30 dagen is een klik 1 punt waard in plaats van 2 punten).

10+ zijn “sales-ready”
Uit onze data blijkt dat 40% van de prospects met een 10+ score open staat voor het gesprek met je salesteam. 75% van de accounts met een score van 10+ is klaar om met je verkoopteam te praten.
Dit is hoe deze score zich vertaalt in marketingtermen:
10+ punten: “sales ready”, marketing qualified leads/accounts
8-9 punten: geïnteresseerd, zal hoogstwaarschijnlijk reageren op marketingbereik
Onze aanbevelingen
- Houd rekening houden met verval. Wanneer een persoon je advertentie ziet, erop klikt of een pagina bezoekt, creëert dit momentum. Kapitaliseer daarop. Hoe langer je wacht om te reageren op een advertentiebetrokkenheid, hoe kleiner de kans dat je een reactie krijgt, aangezien de advertentie-impact na verloop van tijd afneemt.
- Gebruik het sneeuwbaleffect. Je kunt een gedragsscore voor een doel verhogen door een reeks campagnes voor dezelfde doelgroep uit te voeren. Elke nieuwe campagne helpt de interesse te wekken die je met de vorige advertenties hebt gewekt. We hebben ook geconstateerd dat het weergeven van advertenties aan leads/accounts, die al zijn doorgegeven aan het verkoopteam, het verkoopteam de broodnodige dekking geeft.
- Maximaliseer je CTR en zorg ervoor dat je inhoud boeiend is. Dat is de snelste manier om meer leads te krijgen.
- Vergeet niet de trackingcode op je website te installeren (niet alleen de bestemmingspagina) om gedragsgegevens te ontvangen over paginabezoeken op al je webpagina’s voor elke prospect.