“
You don’t close a sale, you open a relationship if you want to build a long-term, successful enterprise

– Patricia Fripp, President FrippVT

Wij zijn Ultrah! Een inbound digital agency die werkt vanuit de Inbound filosofie. En wij zijn gespecialiseerd in één ding: bedrijven laten groeien!
Bij Ultrah begrijpen we dat Sales de motor is van elke business. Hoewel je product of dienstverlening de kern is van je bedrijf heb je niets aan een fantastische dienst of product als deze niet onder de ogen komt van je ideale klanten.
Inbound Sales is sales strategie die kwalitatieve leads aantrekt en de juiste klanten binnenhaalt. Het grootste verschil tussen traditionele sales en Inbound Sales is dat Inbound veel meer draait om waarde creëren, dienen als een gids en de controle overlaat aan de koper.
Outbound Sales is de traditionele manier van sales. Bij traditionele sales wordt er gedaan aan cold calling, het pushen van een product en een verkoopproces waarbij de sales medewerker als het ware ‘in control’ is.
Steeds meer mensen verliezen het vertrouwen in sales, omdat veel sales medewerkers zich niet aanpassen aan de moderne tijd.
Waar Outbound Sales een
push-methode is, is Inbound een
pull-methode. Oftewel:
Nog meer weten over Inbound Sales? Download ons e-book!
– Patricia Fripp, President FrippVT
Een buyer persona & een buyers journey helpen je om inzicht te krijgen in je doelgroep en je ideale klant. Dit is zeer belangrijk om te weten, want anders weet je niet voor wie je content moet genereren en op welke kanalen je deze content moet publiceren.
Nadat er een duidelijk beeld is over wie de doelgroep is, waar deze zich bevindt en hoe deze het beste bereikt kan worden is het tijd om aan de slag te gaan met de rest van de strategie.
De vier bovenstaande stappen zijn de verschillende fases van een Inbound Marketing strategie. Binnen deze fases zijn er verschillende tools en middelen nodig om de strategie te laten werken.
In deze fase is het doel om uit alle mogelijke prospects de juiste leads te identificeren. Dit doe je door eerst te bepalen wie jouw ideale klant is.
Inbound is een filosofie wat door elk sales team toe te passen is. De Inbound filosofie moedigt bedrijven aan om menselijk, behulpzaam en holistisch te zijn. Met menselijk wordt bedoeld: een empathisch vermogen en een persoonlijke aanpak. Behulpzaam: klanten inzicht geven, hulp en begeleiding geven in het aankoopproces. En met Holistisch wordt bedoeld: hetzelfde niveau van menselijke, behulpzame service bieden aan mensen in elke fase van de levenscyclus. Als Inbound Sales medewerker moet je op een veel persoonlijkere manier connectie maken met jouw klanten.
In de explore fase ga je zoveel mogelijk onderzoeken over jouw koper. Hier kijk je bijvoorbeeld naar de plannen, uitdagingen, tijdlijn en budget van jouw prospects. Oftewel: je maakt een kader, waarin je onderzoek doet. Het maken van een kader helpt je begrijpen wat belangrijk is voor jouw klanten, hoe je effectief kan communiceren en hoe je waardevol kunt adviseren.
Wanneer je alle bovenstaande stappen hebt doorlopen is het tijd om advies uit te brengen en hiermee de deal te sluiten. Een belangrijk onderdeel hierin is je sales presentatie en dat deze gepersonaliseerd is. Vergeet niet: je wilt jouw klant helpen met een passend advies.
Tijdens de call van ongeveer 45 reviewen we je business, bespioneren we je concurrenten, analyseren we de markt, je sales processen en doelen samen met jou. Gebaseerd op wat je ons verteld, ontwikkelen we een allesomvattend digitaal marketingplan gericht op jouw business. En dat doen wij helemaal gratis en vrijblijvend!
Alles wat we bespreken is specifiek voor jouw business ingericht. Dat doen we nadat we je huidig sales proces, sales doelen en je branding strategie hebben doorgenomen.
We doen dit gratis, en vrijblijvend omdat veel van onze klanten zo onder de indruk zijn van ons proces dat ze graag onze klanten willen worden.
Dit is geen sales call. De meeste marketing agencies vragen ongeveer €1000,- voor zo een uitgebreide business analyse, planning en strategiesessie. Je spreekt met een digitaal strateeg die veel ervaring heeft met het implementeren van strategieën die resulteren in het maximaliseren van je leads en sales. Kies een tijdstip in mijn agenda, en we zien elkaar snel!
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |