fbpx
logo-dark

Wij zijn Ultrah! Een inbound digital agency die werkt vanuit de Inbound filosofie. En wij zijn gespecialiseerd in één ding: bedrijven laten groeien!

CONTACT
Inbound Marketing SEO

Beter vindbaar in de zoekresultaten van zoekmachines

Hoe kan je scoren met lokale SEO? Uitblinken wordt steeds uitdagender in een steeds verder evoluerende lokale zoekomgeving.

Je bedrijf lokaal op de eerste pagina van Google ´s zoekresultaten pagina´s (SERP´s) krijgen was appeltje eitje. Je claimde allereerst je Google mijn bedrijf-pagina (lees hier meer over in onze blog: Neem controle over je bedrijf in de Google zoekresultaten)

Je meldde je aan bij een aantal startpagina’s, deed een aanmelding bij de telefoongids en klaar was Kees. Na het volgen van die simpele stappen was de kans groot dat je bedrijf lokaal hoog scoorde in de zoekresultaten met simpele zoekwoorden zoals ¨Loodgieters in Amsterdam¨

Die dagen zijn helaas al heel lang voorbij.

Lokale SEO is veel concurrerender geworden

Vandaag de dag is de concurrentie op lokale SEO moordend, maar hoe komt dat?

Een van de redenen is dat veel lokaal opererende bedrijven zich hebben gerealiseerd hoe belangrijk het is om lokale basis SEO-technieken toe te passen. Dit betekent dat er meer lokale bedrijven meedingen voor dezelfde gelimiteerde hoog gerankeerde posities in de zoekresultaten.

Nog belangrijker is dat de rankeringsfactoren significant zijn gewijzigd de afgelopen jaren. Dit maakt het complexer om hoog te rankeren voor lokale zoektermen. Snelle en simpele SEO-oplossingen werken niet meer.

Als je lokaal werkt is het begrijpen van de veranderingen in een lokale SEO-omgeving van belang. Hieronder staan een aantal factoren die een invloed hebben op de lokale vindbaarheid, inclusief een aantal recente veranderingen die een enorme impact hebben op de zoekresultaten.

Google Lokaal 3-Pack en Maps

Het lijkt als gisteren, Google toonde 7 lokaal geregistreerde bedrijven in het Google Local Pack. Maar een paar jaar geleden is het local pack verminderd van 7 naar 3 (en binnenkort word dit een 2-Pack met 1 betaald resultaat)

In verband met deze verandering is het nog belangrijker voor bedrijven om lokale SEO-technieken toe te passen. Zoals; – het optimaliseren van je Google mijn bedrijf pagina; – het toevoegen van lokale content aan je website; – aanmelden bij websites die uw openingstijden en (web)adres weergeven; – het verkrijgen van positieve Google Reviews (lees hier meer over in onze blog: Win vertrouwen bij uw potentiële klanten met Google Reviews) en andere beoordelingssites zoals, Kiyoh en Klantenvertellen.

Het belang van Google Mijn Bedrijf

Het afgelopen anderhalf jaar heeft Google zoveel mogelijk bedrijven aangespoord hun eigen bedrijven te claimen op Google Mijn Bedrijf. Google heeft hiervoor een apart team in het leven geroepen die als enige taak had dit te bewerkstelligen. Bij het verwerken van je aanmelding moet je rekening houden met het volgende:

  • Plaats je logo
  • Plaats foto’s van je bedrijf
  • Voer je openingstijden in
  • Voer de betalingsmogelijkheden in die je accepteert
  • Plaats een beschrijving die zoekwoorden bevat die belangrijk voor je bedrijf zijn

Door het toevoegen van al deze informatie zal je bedrijf zich onderscheiden van bedrijven die dit nog niet hebben.

Het bijhouden van je Google Mijn Bedrijf pagina zorgt ervoor dat je je kansen vergroot om in de lokale Pack terecht te komen.

Schrijf lokale content

Als je lokaal wilt scoren zal je de focus moeten leggen op lokale content op je website. (Dit is niet optioneel als je een bedrijf hebt lokaal zakendoet) Dit betekent onder andere het geregeld schrijven van een blog-post die lokaal nieuws en lokale evenementen en activiteiten in je stad of omgeving vermeldt of bijzondere promoties die regio gebonden zijn. Dit betekent ook het maken van regio gebonden pagina´s op je website.

Gebruik voor deze pagina´s gemiddeld 1000 woorden met relevante content op elke pagina en gebruik regio gebonden keywords door het geheel. Indien je meerdere locaties hebt is het belangrijk om voor elke locatie een unieke pagina te hebben.

Vermeldingen op andere sites

Je bedrijfsprofiel aanmelden op andere websites zoals bijvoorbeeld: Yelp, De Telefoongids, Openingstijden.nl en dergelijke is een fantastische manier om meer backlinks te genereren voor een lokale bedrijfswebsite. Omdat veel van deze sites een hoog aanzien scoren bij Google worden je vermeldingen als relevant gezien en hoger gerankeerd.

Indien je al aanmeldingen hebt op websites, controleer dan de volgende gegevens:

  • Bedrijfsnaam
  • Adres
  • Routebeschrijving
  • Eventuele vestigingen
  • Telefoonnummer(s)
  • Website-URL
  • E-mailadres(sen)
  • Bedrijfsomschrijving
  • Branche(s)
  • Zoekwoorden
  • Openingstijden
  • Afwijkende openingstijden (feestdagen)
  • Parkeermogelijkheden
  • Betaalmogelijkheden
  • Certificering(en)
  • Aangesloten brancheorganisaties
  • Logo
  • Foto´s

Uitbesteden of zelf doen

Je kunt zelf deze online bedrijfsprofielen aanmaken. De meeste websites zijn gebruikersvriendelijk en is het maken van deze bedrijfsprofielen een makkie. Werkt je regelmatig met een computer dan kan je dit waarschijnlijk zelf. Wil je dit liever uitbesteden om zo tijd te besparen dan helpen wij je hier natuurlijk graag bij, neem voor vrijblijvend advies contact op met ons via onze website www.ultrah.nl, chat met ons, email ons of bel ons op 085 044 93 46.

Win vertrouwen met Google Reviews

Waarom zijn Google reviews belangrijk voor het MKB?

Google is meestal het eerste punt van contact die potentiële klanten hebben met je bedrijf. Door te zoeken naar lokale bedrijven kunnen ze gemakkelijk navigeren naar je website of je telefoonnummer vinden.

Maar ook bijvoorbeeld zien hoe anderen over uw bedrijf denken. Zoals je hieronder kunt zien wordt de beoordeling direct in sterren weergegeven. Bedrijven met Google reviews hebben gemiddeld 25% meer kans op een conversie dan bedrijven zonder reviews. 90% van alle consumenten geven aan dat hun aankoopbeslissing sterk wordt beïnvloed door persoonlijke beoordelingen.

Reviews op Google bieden je en je klanten waardevolle informatie over je bedrijf. Reviews over je bedrijf worden naast uw vermelding op Maps en Zoeken weergegeven. Hierdoor valt uw bedrijf op Google meer op. Het straalt vertrouwen uit naar je potentiële klanten.

(lees hier meer over in onze blog: Win vertrouwen bij uw potentiële klanten met Google Reviews)

Wilt je meer weten over lokale SEO rankeringsfactoren?

Neem voor vrijblijvend advies contact op met ons via onze website www.ultrah.nl, chat met ons, email ons of bel ons op 085 044 93 46.

Wilt u weten wat wij voor je kunnen betekenen? Neem contact met ons op.

Author

Azer Gunes

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *