fbpx
logo-dark

Wij zijn Ultrah! Een inbound digital agency die werkt vanuit de Inbound filosofie. En wij zijn gespecialiseerd in één ding: bedrijven laten groeien!

CONTACT
GMB Inbound Marketing SEO

Neem controle over je bedrijf in de Google zoekresultaten

Uit een recent onderzoek onder ongeveer 10.000 Nederlandse MKB-bedrijven, gedaan door de telefoongids, is gebleken dat ongeveer driekwart van de bedrijven geen controle heeft over hun eigen Google bedrijfsgegevens. Wij willen je laten zien hoe je zelf de controle kunt nemen over de weergave van je bedrijf in de Google zoekresultaten.

Foutieve bedrijfsgegevens

We zoeken dagelijks op Google. Of dat nou is naar een winkel of een rijschool. We vertrouwen erop dat de informatie die wordt weergegeven actueel en correct is.

In het verleden haalde Google deze gegevens onder andere uit de Kamer van Koophandel registraties. Als je in de tussentijd je gegevens bij de K.v.K hebt gewijzigd dan is de kans groot dat Google deze niet geüpdatet heeft. Dat kan betekenen dat Google je verouderde bedrijfsgegevens heeft. Bent je net begonnen met je bedrijf, dan is de kans groot dat je niet te vinden bent op Google mijn bedrijf.

Neem controle

Indien je niet de controle hebt over deze gegevens begint je eigenlijk al met een nadeel. Indien Google je bedrijf niet automatisch heeft toegevoegd, dan heeft je concurrentie hier een voordeel in. Gelukkig is het super gemakkelijk om de controle terug te nemen.

Het antwoord: Google Mijn Bedrijf

Maak gebruik van Google Mijn Bedrijf om je openingstijden, je telefoonnummer en een routebeschrijving naar je bedrijf weer te geven op Google Zoeken en Maps.

Hoe doet u dit?
  1. Maak een nieuw Google-account aan met je eigen naam of die van je bedrijf.
  2. Ga naar Google Mijn Bedrijf, log in met je Google-account en zoek je bedrijf op. Levert je zoekopdracht geen resultaat op? Meld je bedrijf dan aan.
  3. Bewijs dat je de eigenaar bent van de betreffende locatie: Google doet vervolgens een telefonische verificatie of per post.
  4. Ga aan de slag met de juiste eerste indruk van je bedrijf in Google Zoeken of Maps. Wat in ieder geval de belangrijkste punten zijn:- de url van je website
    – upload een profielfoto, bijvoorbeeld je logo
    – de openingstijden
    – de categorie: op welke rubriek(en) moet je bedrijf gevonden worden
    – voeg foto’s toe
    – een korte omschrijving van je bedrijf

Hulp nodig? Chat dan nu met ons en zie wat wij voor je kunnen betekenen.

Author

Azer Gunes

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *