“
You don’t close a sale, you open a relationship if you want to build a long-term, successful enterprise

– Patricia Fripp, President FrippVT

Wij zijn Ultrah! Een inbound digital agency die werkt vanuit de Inbound filosofie. En wij zijn gespecialiseerd in één ding: bedrijven laten groeien!
Account Based Marketing is een marketingstrategie waarbij je vooraf een lijst met interessante leads opstelt en deze door middel van gepersonaliseerde advertenties probeert te bereiken. Deze personen nemen belangrijke beslissingen binnen het bedrijf of beïnvloeden degenen die deze beslissingen nemen. Vandaar dat Account Based Marketing ideaal is voor B2B marketeers.
Weet jij wie op je advertenties klikt?
98% van de websitebezoekers onthult nooit hun naam, wat betekent dat 98% van de engagementen die je creëert verloren kansen zijn, en zelfs populaire ABM-oplossingen kunnen deze vraag niet beantwoorden. Bij Ultrah maken wij gebruik van, het eerste persoonsgerichte advertentieplatform, de basis van account based marketing met de hoogste output. Met Ultrah kies je uit wie je advertenties persoonlijk te zien krijgt en weet je precies wie op je advertenties heeft geklikt. Je ziet de Ad Engagements voor elke persoon die je hebt getarget. Op deze manier is elk account binnen handbereik, met behulp van populaire sociale media sites en display-netwerken. Voor elke getargete persoon zie je hoe elke engagement van de personen die geïnteresseerd zijn in je product of dienst. Geef je ABM-strategie kracht met een persoonsgerichte campagne en krijg toegang tot een schat aan engagement data, zodat je niet langer hoeft te raden wie er op je advertenties klikt.
Richt je op geselecteerde besluitvormers
Focus op mensen, niet alleen op accounts. Je kan selecteren wie je advertenties te zien krijgt. Dit betekent dat alleen relevante mensen binnen gerichte accounts ze zullen zien. Koppel je CRM- of marketing automatiseringssoftware om je targeting te synchroniseren met je marketing funnel. Ultrah biedt integraties met alle belangrijke CRM- en marketing automatiseringssoftware, zoals Salesforce, HubSpot, Marketo, Outreach en meer.
Account Based Marketing kan dus heel veel opleveren voor jouw bedrijf. Om het succesvol in te kunnen zetten is het echter van groot belang dat je ervoor zorgt dat Sales en Marketing op één lijn zitten. Beide afdelingen moeten kwaliteit belangrijker maken dan kwantiteit. Zo is het niet belangrijk hoe groot het klantenbestand is, maar hoe goed de relatie is met iedere afzonderlijke klant. Hoe beter de relatie, hoe waardevoller elke interactie en/of ervaring die je met deze (mogelijke) klant hebt.
Dankzij persoonsgerichte advertenties weet je wie je targets zijn, tot en met hun naam en functietitel. Maak een paar verschillende berichten voor verschillende persona’s binnen één account. Houd het relevant voor de functie of het verantwoordelijkheidsgebied van de persoon. Je zou niet op dezelfde manier met een VP van marketing praten als met een HR-directeur, dus waarom zou je hem dezelfde advertentie laten zien?
– Patricia Fripp, President FrippVT
Een veelgebruikt begrip in traditionele marketing is de funnel, waar de focus voornamelijk ligt op de kwantiteit. De bedoeling is om tijdens de eerste stap zoveel mogelijk bezoekers op je website te krijgen die formulieren invullen. Deze contacten worden vervolgens onderhouden door geautomatiseerde e-mails te sturen. Tot slot bepaal je, aan de hand van de reacties op deze e-mail, welke bedrijven je verder gaat benaderen om deze vervolgens in klanten om te zetten.
Bij Account Based Marketing wordt de funnel echter omgedraaid: het doel is niet langer om zoveel mogelijk leads in de trechter te krijgen: kwaliteit wordt belangrijker dan kwantiteit. Je meest tevreden klanten zullen jouw bedrijf uiteindelijk gaan aanbevelen bij bekenden. Dit zorgt ervoor dat ze als het ware een uitbreiding van het sales team worden, omdat hiermee het aantal klanten zal toenemen.
In de eerste fase bepaal je welke bedrijven je graag als klant zou willen zien. Het aantal bedrijven hangt volledig af van de capaciteit van je eigen bedrijf. Verzamel zoveel mogelijk informatie over het bedrijf en bepaal hoeveel potentie dit bedrijf voor jouw eigen bedrijf heeft.
Tijdens de derde fase creëer je content die de vraagstukken die deze belangrijke personen hebben beantwoorden. Deze content moet je zo breed mogelijk inzetten, dus via alle kanalen waarop deze personen actief zijn. Zorg voor een consistente boodschap. Op deze manier zorg je ervoor dat je gezien gaat worden als thought leader.
In de eerste fase bepaal je welke bedrijven je graag als klant zou willen zien. Het aantal bedrijven hangt volledig af van de capaciteit van je eigen bedrijf. Verzamel zoveel mogelijk informatie over het bedrijf en bepaal hoeveel potentie dit bedrijf voor jouw eigen bedrijf heeft.
Het is heel belangrijk om het de uitkomsten van je campagnes te blijven meten. Zorgen je campagnes er niet direct voor dat bepaalde bedrijven klant worden? Vergeet dan niet om ze te blijven optimaliseren. Als je twijfelt over hoe je een campagne het best kunt opzetten is het heel waardevol om A/B-tests uit te voeren.
Elke vertoning, klik, bezoek of betrokkenheid is een intentiesignaal. Met het dashboard kun je ze allemaal van persoon tot persoon volgen. Gebruik deze gegevens om prioriteiten te stellen om een beter inzicht te krijgen in hoe aantrekkelijk je bericht is voor een bepaald account en mensen binnen dit account.
Met gedragsscores kun je sales qualified prospects en accounts onthullen die je anders niet zou hebben opgemerkt. Wij meten de impact van je advertentie op elke persoon die je target en zet deze om in een doelscore, zodat je gemakkelijk gekwalificeerde leads met de hoogste prioriteit kunt identificeren. Als de persoon twee keer op je advertentie klikt, en vervolgens meer dan 120 seconden op je landingspagina doorbrengt en binnen een week twee keer terugkeert naar je website, is dat een sterk signaal dat de persoon geïnteresseerd is en bereid is om te praten. Wij houden al deze signalen bij en vertalen ze naar een gedragsscore, zodat je marketing- en verkoopteam ernaar kan handelen.
Toon je advertenties op alle belangrijke media kanalen zoals: Facebook, Twitter, LinkedIn, Yahoo, en het Google Display Netwerk
Tijdens de call van ongeveer 45 reviewen we je business, bespioneren we je concurrenten, analyseren we de markt, je sales processen en doelen samen met jou. Gebaseerd op wat je ons verteld, ontwikkelen we een allesomvattend digitaal marketingplan gericht op jouw business. En dat doen wij helemaal gratis en vrijblijvend!
Alles wat we bespreken is specifiek voor jouw business ingericht. Dat doen we nadat we je huidig sales proces, sales doelen en je branding strategie hebben doorgenomen.
We doen dit gratis, en vrijblijvend omdat veel van onze klanten zo onder de indruk zijn van ons proces dat ze graag onze klanten willen worden.
Dit is geen sales call. De meeste marketing agencies vragen ongeveer €1000,- voor zo een uitgebreide business analyse, planning en strategie sessie. Je spreekt met een digitaal strateeg die veel ervaring heeft met het implementeren van strategieën die resulteren in het maximaliseren van je leads en sales. Kies een tijdstip in mijn agenda, en we zien elkaar snel!
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |